torsdag 7 juli 2011

Rensa i både hus och huvud

Det känns bra att förbereda sig inför en större flytt (jag kommer tillbaka till Sverige). Jag får massa saker gjorda! Saker som jag kanske glömt bort, saker som jag skjutit upp eller bara saker som jag annars hade haft mycket svårare att riktigt få gjorda. Nu måste jag ta tag i dem. Eller nej, det måste jag inte, men jag måste ta ett aktivt beslut om ifall jag vill göra något åt saken eller inte. Det känns bra. Jag har en deadline och då prioriterar jag gärna de saker jag vill få gjorda.

Bara det att jag haft en halv påse blomjord i hallen i över ett år. Nu kan jag ge det vidare till någon som jag vet behöver plantera om sina blommor istället för att jag ska bli stressad varje gång jag ser påsen. Man borde förbereda sg för flytt oftare. Det är bra för själen. Lite mindre ludd i hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar