fredag 1 juli 2011

Ansiktsrengöring

Jag har provat många olika sorters produkter för ansiktsrengöring ( dock inte ekologiska) genom åren och här är mina tankar kring dem.
För det första så klarar jag inte av så kallade rengöringslotions. De lägger sig som en hinna på min hud och om jag river lite lätt så fastnar krämen under naglarna. Jag får helt enkelt inte bort det på ett tillfredställande sätt utan att torka ut min hud totalt. Och det är väl meningen att det ska återfukta? Jag blir bara paranoid av att det "sitter kvar" på huden.
Rengöringsmousse gillar jag mycket bra, det känns skonsamt och lätt på huden. Det är också lätt att blanda i lite extra vatten i flaskan och dryga ut moussen. Det gör verkligen ingen skillnad.
Det senaste i mina tester är rengöringsgelen. Jag har en just nu från medstop som räcker hur länge som helst. Jag köpte en 150ml-flaska förra sommaren och jag räknar med att den räcker till strax innan jul. Kanske till och med ännu längre. Jag behöver verkligen bara en liten ärtas storlek vid varje tvätt. Det är helt klart den bästa och mest prisvärda produkt jag provat hittills. (bild ovan)

Vad som dock fattas mig är en riktigt bra sminkremover som inte är för stark. Normalt sätt tvättar jag bort sminket med min vanliga ansiktsrengöring men trots att jag för övrigt är nöjd med rengöringen stannar det alltid kvar lite mascara under ögonen. Vad ska jag använda för ekologisk och mild sminkremover/ansiktsrengöring som effektivt får bort alla rester av mascara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar