måndag 2 januari 2012

Risballonger vs. raketer

Första gången jag läste om risballonger som ett alternativ till raketer var på nyårsafton. Det var i bloggen Emmas ekologiska skönhetsblogg där hon skrev att hon sett flera stycken förra året. Jag tänkte att det nog tar lång tid innan min stad börjar släppa risballonger.
På kvällen konstaterade vi att sikten var dålig, vi skulle inte få se så många fyrverkerier som man vanligtvis gör en "bra" nyårsnatt. Även om fyrverkerierna sedan sprakade hej vilt där uppe på himmelen så var det inte det vi koncentrerade oss på. Redan klockan tio skrek jag "risballong!" och familjen (som jag nyss upplyst om vad en sådan var) sprang till fönstret för att se vad vi trodde var årets enda risballong i vår närhet. Det visade sig att det bara var början och trots dålig sikt räknade vi till 31 ballonger. Nummer 31 såg vi tändas på vår väg hem igen.

Nästa år vill jag köpa egna risballonger och jag hoppas på att se fler än jag orkar räkna.

1 kommentar:

  1. Åh, de är så fina. Vad kul att det var så många. :)

    SvaraRadera