fredag 25 november 2011

En obekväm sanning


Härom dagen såg jag Al Gores film "En obekväm sanning". Jag har länge velat se den och hittade den nu på mitt stadsbibliotek. Jag förväntade mig en halvbra film med långtråkig fakta som de flesta hört förut. Och ja, vi har alla hört om global uppvärmning förut men inte på det här sättet. Han gör det så tydligt med sina diagram att man liksom inte kan fortsätta tveka. Det är bara synd att en såndär kick i arslet bara gör ont en liten stund. Man skulle behöva spela upp filmen i sitt huvud om och om igen. För det är så lätt att be om skjuts istället för att ta bussen när samhället är byggt som det är...

Men, det är därför vi är så många som ser sådana här filmer, läser sådana böcker och bloggar; för att bli påminda, få nya idéer och peppa varandra till att med små steg i taget göra en stor förändring.

1 kommentar:

  1. Precis! Det var ett tag sen jag såg den filmen, tyckte den var bra gjord. Skulle nog behöva se den igen. Bra med påminnelser! :)

    SvaraRadera