onsdag 28 september 2011

Inspiration och missar

Jag blir inspirerad av människor som berättar om hur de förändrat sina liv och vad det sedan betytt i deras vardag. Idag är det detta blogginlägg som inspirerat mig. Skrivet av Courtney på Be More With Less. Jag skulle så gärna bli lugnare och mer harmonisk. Leva ett enklare liv. Jag har så lätt att bli stressad och överanalysera minsta detalj.
Jag tänker mig att ett bra första steg är att rensa bland det fysiska. Grejerna. Mest för att det är så konkret, man kan SE resultatet. Men man kan också känna det på insidan.

Det är konstigt det där med grejer. Min lägenhet brann ner för några år sedan, jag fick smått panik och tog gladeligen emot allt som var gratis. Jag insåg hur mycket man faktiskt glömmer att man haft. Jag insåg också hur onödigt det då var att samla på sig ännu mer skit. Skit som jag knappt ens valt själv. Så jag slutade, prioriterade annorlunda och slängde mycket. Började att själv ge bort.
Sedan flyttade jag tillbaka till Sverige och var tvungen att lämna mer än hälften av vad jag ägde. Trots det ligger det mesta kvar i resväskan eller påsar flera månader senare. Och jag köper istället nytt av det jag verkligen behöver.

Hur kommer det sig att det tar sån tid att fatta? Hur kommer det sig att man gör samma fel igen?

MEN! Jag har inte gett upp. Jag tror starkt på att det får ta sin tid. Ett stag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar