söndag 11 september 2011

Jakten på yoghurten


Under min tid i Tyskland hittade jag den perfekta yoghurten. Laktosfri och ekologisk. Krämig och god. Sedan jag kom tillbaka till Sverige har jag inte vetat riktigt vilken sorts yoghurt eller fil jag ska köpa. Den ska helst vara ekologisk, inte kosta dubbelt, helst ha goda bakterier eller vara laktosfri. Sen ska den ju smaka gott med och inte ha någon plastkork.
Äntligen har jag hittat yoghurten för mig. Den har ingen plastkort, den är ekologisk och den kostar bara ca 3 kronor mer än "vanlig" fil/yoghurt. För tillfället är Arlas krav-märkta milda yoghurt den jag kommer satsa på. Jag är dock inte 100% övertygad vad gäller smaken. Men den är nära. Och god. Och får miljö-pluspoäng på både innehåll och förpackning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar