måndag 12 september 2011

Start på lägenhetsrensning


Idag har jag dragit igång storrensning i min mammas lägenhet. Eftersom jag för tillfället också bor här påverkar ju "röran" mig med. Jag har känt mig utom kontroll då det mesta inte är mitt. Men nu, nu återtar jag kontrollen och hjälper min mor samtidigt. Min plan är att vi ska gå igenom ett rum per vecka. Möjligen att köket tar två veckor.
Idag startade vi upp med hallen. Vi har rensat alla lådor i stora byrån som står i hallen. Mamma har tagit oväntat många beslut om saker ska ska slängas. Jag är mycket nöjd och flera av lådorna är numera tomma. Det var mycket småsaker som åkte så det slängs inte mer än en soppåse men den plats och luft som är kvar är desto större.
Och yes, planen är som sagt att gå igenom allt i hela huset. Och just nu finns ju alla mina ägodelar också i huset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar