fredag 10 juni 2011

Disktrasan

Min mor har en superbra disktrasa i bomull och bambuviskos. Den går att tvätta och användas om och om igen. Fin är den också. Hon har en svart-vit med två muffinsar på men de går också att köpa i andra färger och mönster som till exempel de här fåren.

I produktbeskrivningen står det bland annat: "Bambu har naturliga egenskaper som eliminerar delar av bakteriefloran vilket begränsar uppkomsten av dålig lukt och därmed minskar behovet av tvätt. Odling av bambu kräver inga bekämpningsmedel eller konstbevattning"

En himla bra investering ur miljösynpunkt tycker jag. Och ganska mycket snyggare än de där gula/rosa/blå disktrasorna som man slänger hela tiden. Jag måste också säga att jag aldrig tänkt på att mor mins disktrasa luktar illa...
Du kan bland annat köpa denna Horreds-tillverkade vara här.

En annan disktrasa som verkar finfin, och dessutom komposterbar, är denna i 100% lin.

När jag flyttar till eget ska jag investera i en tvättbar disktrasa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar