torsdag 16 juni 2011



Om det nu går som planerat så flyttar jag tillbaka till Sverige om lite drygt en månad. Det är jättespännande och kul. Okej, inget konstigt för många andra men för mig som inte bott här på tre år är det ett lite större steg. Sen har jag aldrig bott hemifrån i Sverige så det blir en liten omställning det med. Jag kommer nog gå i taket när jag står på ica och jämför alla priser med vad jag är van vid...

Hur som helst så har jag ju hittat många miljövänligare sätt att göra saker på som funkar för mig men som jag nu måste ändra lite eller hitta liknande sätt för i Sveigeland. Det tror jag absolut inte blir några problem men det blir en intressant resa.
Till exempel känns det som att många eko-vänner här (speciellt de som bor i mindre städer) beställer mycket från internet. Tyskland är rena eko-meckat. Där finns hur många eko-affärer som helst. Bara gå in och du har massa mat, vin, smink, krämer mm och välja på, ekologiskt. Eller biodynamiskt eller hur man nu ska översätta det. Och eftersom det finns så mycket lär det ju vara mycket billigare än i Sverige. Well, jag ska försöka få med mig några specialgrejer när jag lämnar landet. Typ en diskborste i trä...

Sen måste jag leta bra affärer och märken i Sverige. Eller måste man beställa allt på internet?

(Ps. Bilden är tagen härifrån men om jag köper den i Tyskland är den ju såklart mycket billigare.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar