söndag 30 oktober 2011

Miljövänligare frukost





Jag har upptäckt en ny serie med miljövänligare flingor! Och det är inte så mycket frånvaron av tillsatt socker eller sötningsmedel som gör det. Inte heller att det bara är "naturliga råvaror" i flingorna. Utan det är förpackningen jag tänker på. Den består bara av papperskartongen! Ingen innerplastpåse! Förmodligen funkar det för att flingorna inte smular. De är väldigt fasta och nästan lite torra. I början känns det väldigt hårt i munnen när man förväntar sig mjuka sockerflingor men med lite solrosfrön och bananskivor funkar de super. Jag har visserligen bara testat de naturella havreringarna men jag uppskattar frebacos miljövänliga gest så mycket att de just nu får äran att stå på mitt frukostbord. Att de inte innehåller mycket socker alls är bara en fördel.

Och så kan moder jord ta ytterligare några andetag.

1 kommentar:

  1. Ja, de där havreringarna är rätt så hårda, torra och träiga.. De naturella frukosthjärtanen är mycket bättre tycker jag! Och så söta :)

    SvaraRadera