söndag 8 maj 2011

Underkastelsen


UnderbaraClara skriver idag om filmen underkastelsen. Den handlar om alla kemikalier vi får i oss i vardagen genom bland annat rengöringsmedel, hudvårdsprodukter och mat. Jag har inte sett filmen än men jag ska hyra den så fort jag kommer till Sverige igen. Den verkar jätteintressant. Jag vill verkligen lära mig mer om ämnet.

Apropå kemikalier så håller min mascara på att ta slut och jag är i behov av en ny. Jag har en gång tidigare provat en eko-mascara men den luktade hemskt. Den kändes mer kemikalisk än en vanlig mascara och den kändes liksom "starkt" när man satte den på fransarna. Läskigt. Jag tror att den kom från märken Logona om jag inte minns fel. Jag ska försöka få tag i en mascara från Dr. Hauschka och hoppas på bättre resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar