söndag 2 december 2012

En positiv jul

Jag tror verkligen att man kan påverka sitt liv mycket mer än vad man tror. Man kan skapa sin egen verklighet. Dels beroende på hur man ser på det som hänt men också beroende på vad man fokuserar på i sitt liv och hur man öppnar upp för vissa saker och skjuter bort andra saker. Medvetet eller omedvetet.

Jag har gått och tänkt på julklappar. På vad man ska köpa. Eller, vad man ska ge utan att köpa massa prylar som inte kommer användas. Och jag hade en grej jag verkligen ville ge min familj. En upplevelse som inte skulle resultera i några prylar och som vi skulle göra tillsammans. Men det var ju bara så himlans dyyyrt. Och ja, jag var beredd att lägga lite extra, men så mycket pengar hade jag inte.
Men så fick jag ett mejl, av precis det ställe jag ville ta oss till! Och priset var bättre än någonsin. Det här var ju bara meningen! Ingen plan B, inget näst bästa, det var det här jag skulle ge!
Nu har jag fått ordning på precis den julklapp jag vill ge till min familj. Jag har aldrig varit ute i så här god tid! Det känns jättebra.
Och nu kan jag fokusera helt på inslagningen... Det är bland det roligaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar