onsdag 9 maj 2012

IN:UT April 2012

IN:
1linne
3 par jeans
1 par löparbyxor
1 par mjukisar
1 löparjacka

UT:
1 spargris
3 böcker
1 halsband
1 vinöppnare
1 studentglas
1 matlåda

Resultat: +7 -8 = -1

Minus ett precis som förra månaden. Det är verkligen mer jobb med att göra sig av med saker än att skaffa sig saker. Målet med månaden var ju att få -16 (oavsett slutresultat). Det lyckades jag ju inte med men jag samlade ihop en påse med grejer under april som åkt ut under de första dagarna i maj. Så nu är den siffran -16 iaf.
Jag är dock lite bekymrad över att få -1 resultat. Jag tycker att det finns fler fördelar med att rensa än att få mindre prylar men det är ju trots allt en ganska stor fördel.

Jag pajade mina favoritjeans och gick därför iväg till stan för att köpa nya. Då är det rea såklart och jag kommer hem med tre par. Visserligen väldigt bra köp. De söndriga jeansen hamnar inte på UT-listan då jag planerar att klippa dem till shorts. Och så har löparsäsongen dragit igång och jag har för första gången i mitt liv köpt riktiga löparkläder.

Tips: Köp aldrig ett glas där det står "student 2008" på. Inte heller en guldpenna med samma text. Värdelöst. Totalt värdelöst. Köp bara studentmössan. Inget mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar