måndag 25 april 2011

Ge vidare

Jag är helt inne på att göra mig av med allt jag inte vill ha. Sånt som är "clutter". Som är i vägen och som jag egentligen inte tycker om. Jag tror att det i längden är ett smart drag som leder till större medvetenhet kring sina val av köp och produkter. På lite kortare sikt är det ju inte så bra för miljön att man slänger bort en massa. Därför är jag helt med på att man ska recycla så mycket som möjligt och innan det ge bort saker som är fullt användbara. Idag har mina vänner bland annat gått härifrån med:
  • En detox-kräm från BodyShop som jag endast använt två gånger
  • En kjol och en skjorta jag felköpt på loppis
  • En för liten men knappt använd sportbh
  • Mina gamla duntofflor (hon blev jätteglad och jag är supernöjd med mina fårullstofflor)
  • En sodukobok (hur intresserad är jag egentligen av sånt?)
Nu är mina ge-bort-lådor lite luftigare och jag kan fortsätta lägga ner fler saker där. Med gott samvete. Jag har även rensat ut massa papper och de går självklart till pappersåtervinningen. Papper är bara det bästa att få utrensat. Jag borde dock satsa på att få mindre av dem in i mitt hus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar